D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

14 Disember 2012

8 Pelakon Perempuan Paling Top Di India


Mendapat gelaran sebagai wanita terseksi adalah impian kebanyakan selebriti. Mereka seperti berlumba-lumba untuk tunjuk kebolehan dalam berlakon, bernyanyi, dan berpakaian. 
Baru-baru ini, Eastern Eye, sebuah surat khabar mingguan Inggeris, menerbitkan barisan artis terseksi Asia, termasuk beberapa nama selebriti Bollywood. Surat khabar ini dibuka pada tahun 1989 dan pertama kali diterbitkan oleh The Guardian
Siapakah artis India yang berjaya menerima anugerah World 's Sexiest Asian Woman? Ini adalah lapan artis Bollywood yang dinobatkan sebagai wanita terseksi Asia versi Eastern Eye, seperti dinyatakan dari Boldsky.
1. Priyanka Chopra
Pelakon seksi kelahiran 18 Julai 1982 ini merupakan salah satu artis India yang menerima anugerah World 's Sexiest Asian Woman dari Eastern Eye. Mantan Miss World tahun 2000 ini pertama kali memulakan debut dalam filem Tamil 2002 Thamizhan. Kemudian tahun berikutnya, ia juga terlibat dalam filem Bollywood The Hero: Love Story of a Spy. Beberapa filem popular yang berjaya dibintanginya adalah Mujhse Shaadi Karogi (2004), Krrish (2006) dan Don: The Chase Begins Again (2006).
2. Kareena Kapoor
Adik kandung artis cantik Karisma Kapoor ini menduduki tempat kedua di bawah Priyanka Chopra. Sosok Kareena di belantika Bollywood memang tak asing lagi. Peranannya dalam pelbagai drama dan filem India telah mencuri banyak perhatian pencinta Bollywood. Kabhi Khushi Kabhie Gham merupakan salah satu filem yang paling berjaya dibintanginya kala itu.
Bahkan, filem melodrama tersebut terjual laris di pasaran luar negeri pada tahun 2001. Tak hanya itu. Aktingnya di 3 Idiots 2009 pun kembali melambungkan namanya sebagai pelakon berbakat India, setelah sempat menghilang selama beberapa waktu. Bulan Oktober lalu, Kareena menikahi kekasihnya yang telah dipacari sejak tahun 2007, Saif Ali Khan.
3. Katrina Kaif
Pelakon kelahiran Hong Kong, 16 Julai 1984, ini memulakan debutnya sebagai seorang model dan kemudian merambah ke dunai perfileman. Pada tahun 2009, Katrina sempat menerima anugerah yang sama sebagai wanita terseksi versi majalah FHM India. Kini, ia kembali menerima gelaran tersebut dari Eastern Eye. Katrina memulakan debut aktingnya pada tahun 2003 dengan membintangi filem Boom. Empat tahun berikutnya, ia meraih sukses selepas berlakon dalam filem Partner (2007) dan Race (2007).
4. Deepika Padukone
Deepika adalah seorang pelakon India yang juga dikenali sebagai model. Wanita kelahiran 5 Januari 1986 ini memulakan debut aktingnya lewat filem Om Shanti Om. Tak disangka, aktingnya kala itu berjaya membuat dirinya menerima anugerah Filmfare Best Male Debut Award. Love Aaj Kal (2009) dan Housefull (2010) merupakan filem-filem berjaya yang pernah dibintanginya. Selain berlakon di layar kaca, Deepika juga merupakan duta dari tanda fashion terkemuka seperti Tissot, Sony Cybershot, Yamaha, Nescafe dan Kingfisher Airlines.
5. Bipasha Basu
Pelakon seksi yang lebih sering dipanggil Bips ini memulakan debutnya sebagai model yang berjaya. Kemudian tahun 2001, ia berjaya meraih anugerah Filmfare Award for Best Female Debut untuk peranan antagonisnya dalam filem Ajnabee. Setelah berjaya membintangi filem pertamanya, Bips mula berani berlakon dalam sebuah filem thriller erotis, Jism (2003). Pengakuan jujur ​​tentang kehidupan peribadinya dan keberaniannya berlakon erotis di layar kaca membuat Bips dianggap sebagai simbol seks Bollywood.
6. Sonam Kapoor
Pelakon kelahiran 9 Jun 1985 ini merupakan anak perempuan dari pelakon India Anil Kapoor. Sonam pun kini mengikuti jejak ayahnya terjun ke dunia lakonan. Ia memulakan debutnya pada tahun 2007 dengan beraksi bersama Ranbir Kapoor. Ia berjaya meraih kejayaan pertamanya selepas bermain dalam filem komedi I Hate Luv Storys (2010). Selain dikenal mahir dalam berlakon, Sonam ternyata juga popular sebagai seorang fashionista di India.
7. Diana Penty
Diana penty adalah seorang model dan pelakon India kelahiran 2 November 1985. Ia muncul untuk pertama kalinya dalam filem Homi Adajania s Cocktail yang dikeluarkan pada tahun 2012. Diana memulakan kerjayanya sebagai model untuk desainer Itali Trussadi and Ferre selama Indo-Itali Festival pada bulan September, 2005. Sejak itu, ia pun bekerja sama dengan beberapa desainer papan atas seperti Rina Dhaka, Rohit Bal dan Wendell Rodricks. Namanya kian melambung setelah menjadi duta jenama Maybelline, menggantikan Deepika Padukone.
8. Aiswarya Rai Bachchan
Pelakon yang telah dipersuntingkan oleh pelakon Abhishek Bachchan ini memulakan debutnya sebagai model, sebelum akhirnya terjun ke dunia lakonan. Aishwarya pernah memenangi beberapa pertandingan kecantikan Miss India dan Miss World pada tahun 1994. Kemudian ia pun meraih kejayaan dalam filem Jeans (1998). Hum Dil De Chuke Sanam (1999) dan Devdas (2002) memuluskan jalannya untuk meraih dua anugerah Best Actress awards at Filmfare sekaligus. Tahun ini, Aishwarya juga dilantik sebagai duta untuk UNAIDS (United Nations Programme on HIV / AIDS).
Merekalah yang masuk dalam daftar wanita terseksi Asia versi Eastern Eye. Adakah anda salah satu penggemar filem Bollywood? Siapakah artis kegemaran anda?
 

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog