D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

1 Jun 2013

GEMUK AIR

Woaaahhh punca gemuk? Lagi – lagi gemuk tapi kali ini aku nak share punca gemuk air. Setiap kali aku tanya kawan – kawan yang nak kurus mesti dorang sarankan diet atkin tapi aku buat – buat paham walaupun harem tak tahu diet apa kebenda. Muahahahaa.
lemak+perut Punca Gemuk Air?
Selalunya orang selalu salah faham pasal Gemuk Air. Ada yang fikir gemuk air disebabkan minum air yang terlampau dan aku sendiri pun pernah fikir macam tu. haha! Sebenarnya gemuk air ini disebabkan oleh water retention yang terjadi akibat menses (period) tapi cuma sementara aje. Konon – kononnya bila sebut gemuk air mesti semuanya disebabkan oleh AIR. Berlagak pandai sangat sudahnya jadi kera sumbang. haha!
air dan prosentasenya1 Punca Gemuk Air?
Satu sebab lagi adalah too much garam dalam badan korang dan sangat obvious pada mereka yang suka makan masin dan masam. Nak kurus, makanan yang masam korang kena elakkan tau. Bila kita makan makanan masam, ia menghalang penyerapan air ke dalam sel badan dan badan korang mula begins to retain the water. Wohoooooo. Bahaya tuhhh! Alaahhhh kalau suka gemuk, makan aje banyak – banyak takde hal punya. Muahahahaa.
Lastly and worst thing, bila kita banyak visceral fat n cholesterol, lagi senang nak dapat water retention. Bila dah banyak Visceral fat, kita dah start developing hypertension. Hypertension boleh berpunca daripada too much fluid (cecair) di dalam pembuluh darah ATAUPUN terlampau banyak cecair yang berlebihan di dalam pembuluh darah meaning its vice versa. Blood pressure measures the force of blood against the walls of your blood vessels, lama kelamaan dia jadiklaaa hypertension. Oppss terlebih sains pulak. huhu!
Itulah sebenarnya yang orang duk sebuk kata gemuk air without memahami apa sebenarnya maksud istilah tu. Eceh macam la dulu aku tau sangat. Muahahahaaaa. Enjoy!
SUMBER :  http://penmerah.com/punca-gemuk-air/

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog