Masih banyak idea yang menarik dalam menjadikan marketing sesuatu produk itu menjadi. Tetapi mengapa ayat-ayat yang tak ketahuan juga diguna pakai. Maybe kononnya ayat-ayat ini mudah untuk di fahami orang ramai. Namun pada hakikat tidaklah begitu rendah cara pemikiran kita sehinggakan budak-budak pun mampu menilai maksud kata-kata iklan itu. Masakan iklan sebegini ada pada dinding-dinding, banner di jalanan, majalah malah ada juga dalam surat khabar sehingga ada yang di ajuk oleh budak-budak.
Ada segelintir ibu bapa resah dengan kebanjiran iklan-iklan sebegini yang sebenarnya mudah mempengaruhi minda anak-anak muda. Produk “orang dewasa” ini sepatutnya perlu dikategorikan sebagai terkawal baik dari segi penjualan mahupun pengiklanan. Di samping itu, pihak yang bertanggungjawab perlulah tampil mengambil satu langkah yang terbaik dalam memastikan iklan sebegini dapat dikawal dengan cara yang lebih kena pada tempatnya.
sumber : http://www.maitengok.com/artikel/dilema-iklan-lucah-dalam-negara/