D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

9 Januari 2014

POLIS KENA REMPUH DI TERENGGANU - 8

http://bit.ly/1bWvjyg


http://bit.ly/1ea99xl

http://bit.ly/1ea9AYm


http://curium-cr.com/my-5617240
KUALA TERENGGANU - “Kejadian berlaku seperti ‘kilat’, saya langsung tidak sedar bila masa saya dirempuh, cuma apa yang saya ingat, tiba-tiba saya tercampak dan apabila tersedar, saya berada di atas riba rakan setugas dengan dipenuhi darah,” demikian cerita Lans Koperal Wan Abd Aziz Wan Omar, 32.

Anggota dari Balai Polis Chendering ini patah betis kiri dan cedera di kepala selepas dirempuh sebuah motosikal ketika sedang bertugas membuat sekatan jalan raya di Jalan Bukit, Chendering, malam kelmarin.

Menurut Wan Abd Aziz, kejadian berlaku kira-kira jam 9.10 malam ketika dia bersama lima lagi rakan setugas sedang sibuk membuat persiapan untuk memulakan operasi sekatan jalan raya di lokasi kejadian.
“Semasa sedang sibuk membuat persiapan, keadaan lalu lintas di lokasi agak lengang dan kami sememangnya tidak sedar bila masa motosikal berkenaan tiba di situ kerana langsung tiada sebarang bunyi enjin kenderaan sebelum itu.

“Tiba-tiba, saya yang ketika itu berada di bahu jalan dirempuh lalu tercampak beberapa meter dari lokasi dan tidak sedarkan diri,” katanya ketika ditemui di wad Hospital Sultanah NurZahirah (HSNZ), di sini, semalam.

Akibat rempuhan itu, selain mengalami kecederaan patah betis kiri, bapa kepada seorang anak ini terpaksa menerima enam jahitan di kepala akibat terhentak di jalan raya, namun keadaannya dilaporkan stabil.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin berkata, kenderaan yang terlibat dipercayai sebuah motosikal jenis Yamaha RXZ yang ditunggangi seorang lelaki.

“Suspek dipercayai datang dari arah Kampung Kubang Ikan, Chendering, dengan menunggang motosikal dalam keadaan laju sebelum merempuh mangsa yang ketika itu berada di bahagian sisi kiri jalan.

“Disebabkan kejadian begitu pantas, anggota yang berada di lokasi kejadian tidak sempat mencatatkan nombor pendaftaran motosikal terbabit, dan suspek berjaya melarikan diri,” katanya.

Pada masa sama, Zamri memohon kerjasama penduduk tempatan yang boleh memberi maklumat berhubung kejadian kerana mungkin berada di lokasi semasa kejadian dan ternampak insiden tersebut, menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Talian yang boleh dihubungi, Balai Polis Daerah Kuala Terengganu, 09- 6322222.

sumber : http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/polis-dirempuh-ketika-bertugas-1.238202

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog