D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

1 Januari 2014

PETUA KURANGKAN BATUK

http://bit.ly/1eqchU9
Petua Mengurangkan Batuk 1
Ambil perahan jus dari sebiji limau nipis dan dicampurkan dengan sesudu madu. Minum setiap pagi semelum sarapan selama seminggu.


Petua Mengurangkan Batuk 2

Ambil sebiji limau sunkist, buat lubang dengan toreh pangkah pada kulit bahagian atas limau tersebut. Sumbat sesudu gula batu pada lubang tersebut. Masukkan limau tersebut ke dalam periuk nasi yang sedang tanak nasi ketika nasi tersebut sudah kering. Tutupperiuk dan biarkan sehingga nasi masak.
Setelah nasimasak keluarkan limau  tersebut dan makan dengan mendahului bismillah serta selawat ke atas nabi. Amalkan sehingga sembuh.


Petua Mengurangkan Batuk 3

Masukkan 2 sudu nasi panas yang baru masak ke dalamcawan dan tambahkan sedikit air. Embunkan nasi tersebut semalaman dan minum air nasi itu pada keesokan paginya. Amalkan sehingga sembuh.


Petua Mengurangkan Batuk 4

Campurkan 1 sudu madu lebah asli dengan 1 cawan air suam. Kacau hingga sebati dan minum 3 kali sehari.


Petua Mengurangkan Batuk 5

Tumbuk segenggam daun pegaga hingga lumat untuk mendapatkan jusnya yang pekat. Tambahkan sedikit gula dan embunkan semalaman. Minum 2 kali seminggu.


Petua Mengurangkan Batuk 6

Rendam sedikit kerak nasi dengan air suam sehingga kembang. Ambil airnya dan minum. Amalkan setiap pagi.


Petua Mengurangkan Batuk 7

Rebus 2 biji pisang masak sehingga lembik, masukkan secawan santan, sedikit garam dan sedikit esen vanila. Makan sebagai sarapan setiap pagi. InsyaAllah batukakan berkurang.

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog