• Nik Aziz: Maafkan kesilapan saya Nik Aziz kelihatan sugul ketika menyampaikan kuliah Subuh di Masjid Pulau Melaka, semalam.
1 / 1
KOTA BHARU - “Maafkan segala kesilapan saya selama saya memimpin Kelantan,” kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika menyampaikan kuliah Subuh di Masjid Pulau Melaka, bersebelahan rumahnya di sini, semalam.

Beliau berkata, masalah kesihatan yang dihadapi mungkin balasan ALLAH SWT untuk membersihkan dosanya di atas kesalahan dilakukan sepanjang memimpin Kelantan sejak 23 tahun lalu.

“Sakit saya ini mungkin kifaarat ALLAH SWT di atas dosa atau kesalahan yang saya lakukan sepanjang memimpin Kelantan,” katanya dipetik dalam entri laman sosial Facebook miliknya, di sini, semalam.

Solat Subuh berjemaah itu turut disertai Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kebetulan berada di Kelantan dalam siri jelajah Reformasi 2.0 di Padang Perdana, di sini, kelmarin.

Difahamkan kesihatan bekas Menteri Besar Kelantan itu semakin merosot kebelakangan ini sehingga menghalang beliau menyampaikan kuliah Jumaat sejak beberapa minggu lalu.

Malah beliau yang sepatutnya menyertai siri jelajah Reformasi 2.0 bersama Anwar tidak dapat berbuat demikian difahamkan kerana masalah kesihatan.

Ketika sihat, Nik Aziz akan ke pejabatnya di Institut Pemikiran Tok Guru di Kota Darul Naim yang ditubuhkan pentadbiran baru kerajaan negeri selepas beliau meletakkan jawatan Mei lalu.

Institut itu ditubuhkan untuk memastikan pemikiran Nik Aziz yang juga Adun Chempaka terus dapat dimanfaatkan walaupun beliau tidak lagi menjadi menteri besar.

sumber : http://www.sinarharian.com.my/nasional/nik-aziz-maafkan-kesilapan-saya-1.265334