D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

29 Oktober 2012

Isteri Kurang nafsu - Tanya Pakar

SAYA ingin tahu mengenai kekurangan nafsu dialami isteri saya. Kami sudah berkahwin selama tiga tahun, tetapi dalam sebulan hubungan seksual kami hanya sekali. Adakah sebarang ubat yang boleh saya cadangkan untuk isteri saya? Harap doktor dapat membantu.
SHAM,
Kuala Lumpur.




HUBUNGAN seksual pasangan banyak dipengaruhi oleh perkara lain, jarang ia berkait dengan masalah fizikal atau hormon dan memerlukan rawatan ubatan. Anda perlu berbincang dari hati ke hati dengan isteri terlebih dulu, kadangkala terdapat masalah yang dipendam isteri anda.

Mungkin juga isteri anda tidak menyedari keperluan seksual anda berbeza dengan dirinya. Anda juga boleh membawa isteri berjumpa pakar, sama ada pakar psikiatri, kaunselor atau pakar sakit puan.

Pemeriksaan asas boleh dijalani untuk memastikan dia tidak mempunyai masalah fizikal. Ujian darah hormon juga boleh dilakukan. Apa yan sama penting adalah panduan atau kaunseling yang diberikan. Pada masa sama, pakar terbabit boleh menjadi orang tengah dan isteri mungkin lebih terbuka untuk memberitahu masalahnya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ubatisterikurangnafsu/Article/index_html

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog