D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

30 Disember 2010

Kandungan Bahan Dalam Sperma Anda

SAYA berusia 23 tahun dan sejak kebelakangan ini saya meminum madu lebah, tetapi tidak tahu sama ada ia asli atau tidak!

Masalahnya, sebelum saya amalkan minum madu lebah itu air mani saya tidak didatangi semut tapi selepas saya makan madu dan kain yang digunakan untuk mengelap juga terdapat semut. Saya harap doktor beri penjelasan mengenainya.

NIZA,
Alor Setar, Kedah

Anda mungkin tidak tahu yang air mani mengandungi pelbagai khasiat selain benih lelaki. Salah satu khasiat yang didapati dalam air mani ialah fructosa dan sedikit glukosa yang sudah tentunya akan menarik minat semut. Madu lebah yang anda minum itu hadam oleh usus anda dan tiada kemungkinan ia sampai ke air mani anda! Berbalik kepada kandungan pelbagai khasiat dalam air mani manusia, senarai bahan yang berkhasiat itu ialah seperti berikut:

  • Protin yang mana kandungan asid amino dalam air mani lebih banyak dari kandungan dalam darah manusia.
  • Glukosa dan Fructosa yang mana bahan yang memberi tenaga ini terdapat dalam air mani dengan banyak. Bahan ini untuk kegunaan sperma yang aktif. Air mani yang keluar tanpa Fructosa dan benih menandakan salur sperma terkandas di kawasan pundi seminal. Jadi kandungan Fructosa dapat membantu menentukan paras salur sperma yang terkandas.
  • Kandungan Citrate dalam air mani dalam bentuk kalsium, zink dan magnesium. Selain itu, terdapat lipids yang biasa dalam bentuk ‘lipid bodies’ iaitu choline, asid sialic, inositol, spermine, pyruvate, creatine dan asid ascorbic.

  • teks dari : http://www.hmetro.com.my/myMetro/Section/indexc_html?category=TPpsTuan

    SUDU

    https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

    Arkib Blog