D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

29 Disember 2010

Alah Kondom

ADAKAH penggunaan kondom menyebabkan radang atau mengalami penyakit kencing kotor?

Ini kerana setiap kali saya melakukan hubungan kelamin menggunakan kondom, isteri saya mengalami kepedihan pada alat sulitnya.

Saya rasa was-was untuk menggunakan sejenis jenama kondom ini.

Saya tidak pasti, ia mungkin secara kebetulan, tetapi apabila menggunakan

jenama lain, kami tidak mempunyai masalah. Biasanya, kami melakukan hubungan kelamin seminggu sekali dan mengunakan kondom jenama terbabit. Adakah ia disebabkan jenama kondom atau ia perkara biasa dialami wanita apabila pasangannya menggunakan kondom?

VELU
Kuala Lumpur



ISTERI anda mungkin mengalami alahan kepada bahan pelincir kondom terbabit. Sama seperti mana-mana bahan, ubat atau makanan, seseorang boleh mempunyai alahan terhadapnya sedangkan orang lain tidak mengalaminya. Saya tidak faham mengapa setelah menyedari ‘alahan’ terhadap kondom terbabit, anda masih menggunakannya.

Bagaimanapun, ia mungkin sebenarnya tidak berkaitan. Berkemungkinan juga isteri anda sebenarnya mengalami jangkitan kuman akibat hubungan seks. Geselan kemaluan anda pada kemaluan isteri boleh menyebabkan iritasi dan rekahan kulit sehingga mengundang jangkitan kuman. Selain itu, memandangkan saluran kencing wanita (uretra) wanita lebih pendek berbanding lelaki, wanitalah yang lebih kerap mengalami jangkitan kuman sehingga ke dalam pundi kencing.

Hubungan seks yang kerap (walaupun tanpa menggunakan kondom) merupakan satu daripada penyebab jangkitan pundi kencing pada wanita. Untuk mengurangkan risikonya, teknik penjagaan kebersihan kemaluan, meminum air yang banyak, tidak menahan kencing dan membersihkan kemaluan selepas hubu�ngan seks bolehlah diamalkan.


teks dari : http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Isterialahpadakondom/Article/index_html

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog