D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

15 Januari 2012

Lelaki Bertindik


SAYA ingin bertanya mengenai hukum bertindik bagi lelaki. Saya mempunyai lubang di sebelah telinga kiri kerana pernah bertindik. Saya kini sudah sedar dan bertaubat atas tindakan itu namun bagaimanakah saya mahu menutup balik lubang terbabit? Adakah saya boleh mewalikan anak perempuan saya jika dia berkahwin kelak dan apakah hukumnya dalam agama mengenainya. Selain itu, adakah solat saya diterima?

SARIF
Jasin, Melaka


Islam ialah agama yang membezakan jantina lelaki dan perempuan. Oleh itu lelaki dan wanita diberi penghormatan melalui cara pakaian, nama dan cara berhias yang berbeza. Bertindik telinga ialah perhiasan yang diberikan kepada wanita. Jika sudah bertaubat letaklah pengharapan yang tinggi pada keampunan Allah. Apabila sudah bertaubat maka harus hukumnya untuk mewalikan anak dan solat yang dilakukan adalah sah.

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog