D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

2 April 2013

Cara Nak kenal Seluar Jean Levi's Original

Selvedge juga dikenali sebagai ‘redlines’ atau yang dalam akaimimis japanese bererti ‘kuping merah’. Hal ini terletak di bahagian dalam lapisan luar dari jins. Ini menunjukkan sepasang pembiakan vintage atau vintage Levi’s. Keterangan lain harus digunakan dalam rangka untuk mengenal pasti jins sebagai vintage atau pembiakan. Generasi pertama dari Levi’s jeans dibuat dengan kain bebek tidak mengandungi redlines atau bluelines. Mereka telah whitelines atau putih telinga

Satu garisan whiteline, tidak ada benang merah atau biru ‘line’ berjalan melalui putih.
Satu Blueline stitch – ditemui di Levi’s 201 dari awal abad ke-20. Paling sering ditemui saat ini di vintage pembiakan jins seperti LVC 201. Terdapat permintaan yang tinggi baik bagi pembiakan dan origionals daripada kolektor. eBay tawaran pada repros boleh berjumlah ratusan dolar sedangkan untuk origionals boleh berjalan ke ribuan

Redline yang terkenal. Digunakan sehingga pertengahan 1980-an. Merah muda mungkin akan pudar atau hilang sama sekali kerana berat dicuci. Mengharap untuk membayar atau mendapatkan $ 30 + untuk yang terbaru di eBay, lebih tinggi untuk model lama. Lihat Redline Double Stitch, dan Redline Single Stitch.
CARE TAG
Ada beberapa tag penjagaan ditempatkan di Levi’s Jeans sejak penampilan mereka pada 1970-an. Mereka adalah pengganti memiliki jins dicap pada batin mereka saku dengan maklumat yang akan memudar setelah hanya beberapa dicuci.

Era:1970-1985

era:1984-85

Era:1988-1993

Era:1993-Present

Cara mengenal pasti  Levi’s tiruan
Barangan dr jenama Levi”s sering dikaitkan dengan barangan tiruan,malah ada yang hampir 100% KUALITINYA sama dgn levi’s,jadi berhati-hatilah berbelanja.. Tidak hanya dihasilkan sebagai tiruan, mereka juga menyasarkan pasaran vintage kerana di pasaran vintage antara yang paling laris. Kebanyakan Levi’s palsu adalah ‘Vintage’ 501 dengan semua atau beberapa detail yang membuat jeans Levi vintage nyata berharga. Ini boleh termasuk: -The Red Tab dengan modal ‘E “yang nyata tarikh Levi’s untuk pra-1971 -V-Stitch butang di dekat bahagian atas. Vintage lain karakteristik -Buckle di belakang (Buckleback) -Bar Rear ditempelkan Pockets Sebahagian besar barangan tiruan berasal dari Thailand di mana mereka dicipta dengan tenaga kerja murah dan bahan-bahan. Denim yang digunakan untuk sebahagian besar adalah dari kualiti yang agak tinggi, Tetapi barangan lain seperti Buttons, paku keling, zip dan yg lain2 adalah dr yng tidak berkualiti. . Nombor di belakang butang atas: levis ori mempunyai no 501 yg di cop ‘ketuk’di belakang butang. Sementara beberapa non-vintage asli mungkin 501 terdapat beberapa perkataan lain bergantung kepada keluaran..
Memanjang ‘V-Stitch’ on terbang: Ciri umum lainnya palsu
backtopbutton
PALSU……
rear jpn lvc
TULEN…
Perhatikan bagaimana BUTANG palsu ini AKAN BERKARAT kelamaan dan jahitan benang akan berakhir pada butang..
Rear Patch:
Patch di bahagian belakang juga dapat menjelaskan perbezaan antara yang tulen dan tiruan – Bahan : kulit yangdigunakan adalah dari bahan yang tahan lasak dan tidak mudah koyak – Labeling: cetakan tulisan adalah seperti diketuk dan bukan seperti di print…boleh dilihat perbezaan dakwat yang digunakan
501a
TULEN
657
PALSU
LEVI’S BIG E
Jeans yang dikenali sebagai “Big ‘E’” Levis umumnya adalah jeans yang keluaranyan sebelum 1971. tradmarknya adalah huruf E pada tab belakang merah. Fitur identifing ini harus digunakan dalam hubungannya dengan ciri pengenalan lain untuk membuktikan keaslian dan perbezaan antara yang tulen dan tiruan.

Big E yang terkenal tab. tanda (R) pada tab juga menunjukkan jeans yang dikeluarkan selepas 1950 – Ketika ® mulai muncul sebagai Levi tab merah telah menjadi tanda dagangan berdaftar.

logo ® menentukan keluaran jeans..
antara perbezaan lain adalah. -3 Digit, 555 atau J, J21 stampings di atas butang atas menunjukkan jenis keluaran jeans 501 stamping biasanya menunjukkan palsu. -Digit stamping diatas butang menunjukkan otentik vintage jeans -Offset tengah tali pinggang, Single Stitch Rear Pockets dan menunjukkan jahitan berwarna Lemon Real Big E Jeans.
jeans levi’s kedua paling popular ialah Vintage 501 Lewi dan tradmarknya ialah ‘single stitch’. keluaran ini dari pertengahan tahun 1970-an . Keterangan lain harus digunakan dalam hubungannya dengan yang satu ini anda benar tarikh item. Contoh: – Jeans dengan jahitan satu saku dan kecil ‘e’ pada tab merah itu dibuat antara 1971-1976 (est) – Jika tab merah ‘E’, ianya dibuat sebelum 1971. – Top butang akan selalu mempunyai satu nombor atau huruf tercetak di atasnya. Tripple digit menunjukkan sebuah ‘jahitan ganda’ yang lebih baru. – 6, 2, 5, P ialah butang Common setem. ’6 ‘Yang paling umum. Anda boleh melihat seluar jeans ini disebut sebagai ’66 ‘s’ atau ‘Route 66 Levis’ – ’6 ‘Juga digunakan pada “double stitch’ jeans – yang merupakan langkah di bawah ini.

Gambar dari ‘satu jahitan’ yang terletak di belakang pocket

Perhatikan penempatan jahitan lebih dekat bersama di Bar atas saku belakang kerana garis tunggal jahitan berbeza daripada yang lebih moden dan ‘muda’ vintage Levi’s.
TAB
DT_07.jpg
Era :1942-47 Leather              Era:1960-1965                    Era:1966-68                  Era: 1947-55 Leather

Era:1964-66                       Era:1966-68                          Era: 1954-60 Paper         Era:1966-68

Era:1969-1980                  Era:1980-1983(est.)                    Era:1967-69              Era:67-69
* Posting ini akan membantu anda mengenalpasti jenis vintage ritsleting dan jangka waktu bahawa mereka terutama digunakan.
* Aspek yang paling penting daripada vintage clothing adalah mampu mengenalpasti berapa lama rencana pakaian ini.
* Ada banyak penggunaan yang boleh ditemui dalam detil dari setiap pakaian.

* Salah satu ciri umum yang boleh digunakan untuk membantu mengenalpasti apa era item daripada adalah ritsleting.
* Banyak ritsleting nama-nama seperti mahkota, conmar, conmatic, ideal, gripper ritsleting, pembantu tukang, scovill, cakar, dan YKK untuk beberapa nama telah ditemui pada pelbagai vintage pakaian dari abad ke-20

sumber : http://dzulhairy.wordpress.com/panduan-pengguna/

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog