D

https://bob0195992492.blogspot.com/2020/10/beg-celoreng.html?m=1

17 Jun 2013

Ikan Keli Tercekik Bola

. Mungkin ikan keli ini sangkakan yang bola itu lolipop atau makanan yang mudah terhadam. Namun malang bagi ikan keli itu, bola itu terlalu keras untuk dia kemam apatah lagi untuk dia kunyah.

Ikan keli ini menjerit dengan kuat untuk meminta tolong dari rakannya yang lain. Malangnya rakan-rakannya semuanya sedang sibuk membaca blog woi! Ikan keli yang bernama woili ( Blog woi! + Ikan Keli ) ini berhasrat untuk bertemu admin blog woi! yang ohsem itu setelah sembuh dari sakitnya itu.
Saya amat berharap admin blog woi! buat story tentang saya kat blog woi! yang ohsem tu. bia kawan-kawan saya yang tanak tolong saya tu jeles sebab saya dapat masuk blog woi!. Padan muka hangpa sebab tanak tolong kami. Menci!.

Akhirnya Woili bertemu dengan seorang Uncle yang gemarkan sambal pedas ikan keli. Walaupun takut untuk meminta pertolongan dari uncle itu Woili redha kiranya dia menjadi santapan uncle itu. Kerana bola itu tersangatlah pahit.


Dengan kecerdikan Woili mengarahkan Uncle itu untuk mengempiskan bola itu, supaya dia dapat meluahkan bola itu dengan mudah. Uncle itu berjaya menarik keluar bola itu dan menyatakan dia tidak lagi berselera untuk makan ikan keli.
Masak pedas ikan keli itu fabret saya dulu, tapi kini tak selera lah nak makan sebab saya tengok Woili ni pengotor dan suka cakap bukan-bukan. Untuk blog woi! saya nasihatkan berjumpalah Woili sebab kat badan dia saya napak tatoo blog woi!.
Akhirnya Woili terselamat dan tidak menjadi santapan Uncle yang membantunya tadi. Setelah itu Woili terus on9 guna ipad untuk baca  blog woi!. Bagaimanakah keadaan Woili sekarang? Itu semua misteri.
 
 
sumber : http://blogwoi.blogspot.com/2013/06/lawak-woi-ikan-keli-tercekik-bola-5.html

SUDU

https://bob0195992492.blogspot.com/2021/01/rm35-set-sudu-bercop-1945.html

Arkib Blog